萌娘百科衷心希望新型冠状病毒肺炎疫情早日结束!

吴语

(重定向自徽语
跳转至: 导航搜索
吴语
画师篠原诚设计的原创角色
基本资料
萌属性名称 吴语
萌属性别称 江浙话、江南话
萌属性类别 语言类
典型角色 蒋芥石鲁迅
相关萌属性 汉语方言粤语
茅檐低小,溪上青青草。醉里吴音相媚好,白发谁家翁媪?
——《清平乐·村居》辛弃疾

吴语(英语:Wu Chinese[1],日语:呉語,吴拼:Ngu1 ngiu1)是一种汉语方言以及人物语言习惯,也是ACG次文化中的萌属性之一。

吴语版(太湖片)

吴语(英语:Wu Chinese[2],日语:呉語,吴拼:Ngu1 ngiu1)是一种汉语里向个一种闲话以及人物个语言习惯,也是ACG次文化中个萌属性之一。

简介

吴语分布

狭义上吴是古代对长江下游一带的称呼,广义上吴越可以泛指长江以南。吴语的分布范围,包括今江苏南部、浙江、上海、安徽一小部分等地,可以大致分为北吴的太湖片(包含苏沪嘉小片、毗陵小片、苕溪小片、杭州小片、临绍小片、甬江小片等)和南吴的台州片、金衢片、上丽片、瓯江片[3]、宣州片等。使用人数为9000多万人,在各种汉语中仅次于官话。

吴语主要使用白话文[4]作为书面文字,另有吴语拼音方案。

学者普遍认为吴语与徽语是同源的。

吴语版(太湖片)

狭义上个吴是过去个辰光对长江下游一带的称呼,广义上吴越可以是长江以南。吴语在乃朝个分布范围,主要是江苏南部、上海、浙江大部份、安徽南部份荡地,可以大致分为北吴个太湖片(包括苏沪嘉小片、毗陵小片、苕溪小片、杭州小片、临绍小片、甬江小片等)同南吴个台州片、金衢片、上丽片、瓯江片[5]、宣州片等。吴语个使用人数为9000多万人,在人口统计上是乃朝中国大陆个第二大语言。

吴语主要使用白话文[6]作为书面文字,还有吴语拼音方案。

乃朝个学者普遍认为吴语是同徽语(徽州闲话)同源个。

特点

音韵

  • 现在的普通话和大部分地区的方言都已经丢失了浊音,但吴语却保留了中古汉语的浊音。
  • 有喉塞音韵尾/ʔ/[7],不少古汉语的入声韵尾也合并到/ʔ/中。
  • 在各方言中声母最多,一般超过25个。
  • 个别字白读音奉母字读/b/;知组读/t//tʰ//d/,匣母读/g/。[8]
  • 鼻韵尾有三种走向,直接脱落(如上海“三”/sɛ53/)、发展为鼻化元音(如上海“上”/zɑ̃113/)、-m和-n一般并入-ng(如宁波“金”/t͡ɕiŋ53/)
  • 泥母和来母不混淆,即区别n和l。
吴语版(太湖片)
  • 乃朝个普通话同大部分荡地个闲话已经失去了浊音,但是吴语却保留了中古汉语个浊音。
  • 有喉塞音韵尾/ʔ/[9],不少古汉语的入声韵尾也合并到/ʔ/中。
  • 在各闲话里声母顶多,一般超过25个。
  • 鼻韵尾有三种走向,直接脱落(如上海“三”/sɛ53/)、发展为鼻化元音(如上海“上”/zɑ̃113/)、-m同-n一般并入-ng(如宁波“金”/t͡ɕiŋ53/)
  • 泥母同来母弗混淆,即区别n和l。

(此处从略)

词法

  • 句末经常加语气助词,语气助词丰富。如:“哉、哩、哇、也”等。
  • 常出现补语“杀、煞”,这一点和普通话“热死人”里的“死”有异曲同工之妙。比如碧螺春的旧名就叫作“吓煞人香”。

语法

  • 定语后置 例:红花→花红
  • 动词后置 例:吃饭→饭吃

地方差异

由于吴语区多山、多河流、以及历史上出现过多个全国性的经济文化中心(六朝时期的绍兴、宋元时期的杭州、明清时期的苏州、近现代的上海等),再加上吴语区的乡镇经济历来发达而导致各县各镇拥有较强的归属感,使得吴语并未像官话和粤语一般,形成以某中心城市方言为标准音的格局;因此,吴语的内部差异较大,常有“十里不同音”一说。日常生活中,“吴语”、“江苏话”、“浙江话”等省区方言概念亦非常少见,而更为常见的则是“苏州话”、“宁波话”、“萧山话”、“常熟话”等县市方言的概念。(例:一个江阴人通常并不会告诉你他会讲吴语、江苏话,甚至可能不会跟你说他会无锡话,而只会跟你讲他会江阴话)

许多吴语区内的代表城市方言都有着显著的特征,如苏州话的“软”、宁波话的“硬”、杭州话的“河南腔”、温州话的难懂等等。其中,现代上海话以类似嘉兴话的老上海话为基础、吸收了大量来自宁波话以及小部分来自江淮官话的词语和特征,被认为是吴语太湖片方言的集大成者。

吴语版(太湖片)

吴语区多山、多河流、以及历史上出现过多个全国性个经济文化中心(六朝辰光个绍兴、宋元辰光个杭州、明清辰光个苏州、近现代个上海等),再加上吴语区个乡镇经济历来发达而让各县各镇有蛮强个归属感,导致吴语没同北方闲话和广东闲话一般,形成以某中心城市闲话为标准音的格局;因此,吴语个内部各种闲话蛮推板交关,有“十里不同音”个说法。一般人个生活中,“吴语”、“江苏闲话”、“浙江闲话”等省区闲话概念亦非常少见,而更为常见的则是“苏州闲话”、“宁波闲话”、“萧山闲话”、“常熟闲话”等县市方言个概念。(例:一个江阴人通常弗会同你讲他会吴语、江苏话,甚至可能不会同你讲他会无锡话,而只会同你讲他会江阴话)

吴语区内个代表城市闲话都有显著个特点,如苏州闲话个“软”、宁波闲话个“硬”、杭州话语个“河南腔”、温州闲话个难懂等等。其中,乃朝上海闲话以类似嘉兴闲话个老上海闲话为基础、吸收了大量来自宁波闲话以及小部分来自江北闲话个词语和特点,被认为是吴语太湖片个集大成者。

发展

吴语是中国历史地位最重要的非官话方言。早在两晋南北朝时期,吴语的汉字读音就传入日本,成为日语汉字读音的一种,并存留至今。从宋朝开始,江南成为了全国的经济中心,吴语区也因此文风极盛,成为了全国整体文化水平最高的地区。明朝后期,吴语的影响力达到巅峰。当时全国约有五分之一的人口以吴语为母语,且通过科举考试入朝为官者也多半来自吴语区。太平天国期间,由于湘军和淮军在平叛期间于皖南、苏南、浙北等地持续的屠杀与劫掠,吴语区遭受浩劫,人口和市民文化损失惨重,但由于上海的迅速发展和江浙财团的崛起使得吴语在士绅文化圈中仍保持强势地位。民国时期的许多文学大师和知识分子(如鲁迅、茅盾、蔡元培、朱自清、郁达夫、王国维、叶圣陶、张爱玲、徐志摩等)也都来自吴语区,宋庆龄在亚太和平会议上发言所用的也是吴语。正如胡适所言:“除了京剧文学以外,吴语文学要算最有实力又最有希望的方言文学了。”

然而,胡适的预言并未成真。新中国成立之后,由于吴语区为南京国民政府以及江浙财团的大本营,吴语区的江南士绅文化遭受了前所未有的打压。同时吴语由于内部差异大,没有最终形成和推广标准通用语,在一次次的推普过程中受到了强烈的冲击。改革开放以来,大量官话区人口流入吴语区,使得吴语的使用频率进一步下降。目前,尽管吴语区的经济实力依旧雄厚,但吴语的影响力日渐式微。在ACG文化和网络文化中,吴语的影响力也远不如东北官话、西南官话、粤语、闽南语等基础更广泛、政治地位更高、更标准化的方言。

吴语瓯江片的温州话以难懂闻名,被称为“恶魔之语”,曾于对越自卫反击战期间由联络兵使用。

吴语版(太湖片)

吴语是中国历史地位顶重要个闲话。早在两晋南北朝个辰光,吴语的汉字读音就传入日本,成为日语汉字读音的一种,并存留至今。从宋朝个辰光开始,江南成为了全国的经济中心,吴语区貤因此文风极盛,成为了全国整体文化水平最高个荡地。明朝后期个辰光,吴语个影响力达到巅峰。当时全国约有五分之一个人口讲吴语,且通过科举考试入朝为官者貤多半来自吴语区。太平天国期间,因为湘军同淮军在平叛个辰光于皖南、苏南、浙北等地持续的屠杀与劫掠,吴语荡地遭受浩劫,人口同市民文化损失惨重,但因为上海个迅速发展同江浙财团个崛起使得吴语在士绅文化圈中仍保持强势地位。民国辰光个许多文学大师同知识分子(如鲁迅、茅盾、蔡元培、朱自清、郁达夫、王国维、叶圣陶、张爱玲、徐志摩等)也都在吴语荡地出生,宋庆龄在亚太和平会议上发言所用个貤是吴语。正如胡适所言:“除了京剧文学以外,吴语文学要算最有实力又最有希望的方言文学了。”

然而,胡适个预言并未成真。新中国成立之后,吴语区因为是南京国民政府同江浙财团个老巢,吴语荡地个江南士绅文化遭受了前所未有的打压。同时吴语因为内部差异大,没有最终形成同推广标准通用语,在一次次推普个过程中受到了强烈个冲击。改革开放以后,大量官话人口流入吴语区,让吴语个使用变得更少。目前,尽管吴语区个经济实力依然结棍,但眼场许个当地居民已经开始大规模放弃吴语哉。在ACG文化和网络文化中,吴语的影响力也远不如东北闲话、西南闲话、广东闲话、福建闲话等基础更广泛、政治地位更高、更标准化个闲话。

吴语瓯江片个温州闲话以难懂称著,被称为“恶魔之语”,曾于对越自卫反击战期间由联络兵使用。

具有本属性的典型角色

如果你想查找更多具有本萌属性的人物,请查阅分类:吴语

原设定

二次设定

外部链接和注释

  1. 也有Goetian的称呼。
  2. 还有Goetian个叫法。
  3. 也有瓯语(Auish)的称呼。
  4. 一种符合吴语语法、词汇、句式,混用汉字和吴语字行文的吴语书写系统。
  5. 也有瓯语(Auish)的称呼。
  6. 一种符合吴语语法、词汇、句式,混用汉字和吴语字行文的吴语书写系统。
  7. 普通话“西安”的“西”与“安”之间就有这个喉塞音。
  8. 三十六字母
  9. 普通话“西安”个“西”同“安”之间就有这个喉塞音。
  10. 三十六字母
  11. 红美铃会上海话是东方常见二设,参见https://www.bilibili.com/video/av8506897中对此属性的应用